Ahad, 7 Ogos 2011

cerita yg x best...

ari 2 aku dok umah sewa... disebabkan da hal tertentu aku pun nak blah lah dari umah 2.... pastu dak 1 umah 2 minta lah duit bil air n elektrik... aku xnak la byr nak taw ape sebabnya.... masa aku baru masuk ari 2 aku diminta tuk membayar bil tertunggak.. sumanya berjumlah RM129++.. kami share 2 org.... masa 2 x silap bru 4 5 bulan aku dok... xkan lah dok 2 org bil tuk 4 5 bulan dah RM129++.... yang bestnya dia kata kat aku, sebelum aku masuk diorg dah settle... nasib baek bil 2 aku simpan lg... bayaran terakhir ialah 04.01.2009... law lupa pun agak2 lah... aku da bukti kot... msg yg aku dpt n myakitkan ati.. nie msg2nya :

1) mana ada azie oii... masa aku masuk je de tunggakkan rm3, tp aku dah settle dah pun, b4 ang masuk, g pun elektrik n air baru buh jew..xkan lah ang masuk 2 bulan bil dah beratus kot. x logik.. dah sama2 dok sama2 lah bayar.. pastu angpa nak suh aku byr sorgker...

2) mmg lo.. tp aku n adik tu dah settle sebelum angpa mai... la nie trs trg angpa nak byr ka xmaw..

3)ok xpe law ang kta  bratus tu, tp yg pasti aku n __ dah settle b4 ang masuk.. law bratus pun kita yg guna..aku nak tnya ang nak byr ka xmaw... tu je... x sangka ang mcm nie.. 

2 suma yg dia kta kat aku....padahal sbelum aku masuk depa dah tuk umah 2 lama... tp lepas 2 aku masuk adik 2 blah.. then kami yg settlekan bil 2.... yg aku geram dia kata dia settle ngan adik 2... adoi sakit ati betul lah.... padahal dia lupa byk benda yg dia wat kat aku... yg 2 aku akan cita pada entry seterusnya...

2 ulasan:

  1. azie.. biasala melayu mudah lupa... nanti nak masuk rumah baru jangan bg budak tu ikut... x kawan pon x pa.. kan dah banyak kali terkena gan dia... ;)

    BalasPadam
  2. mmg x bw masuk pun kak... law ikut family azie mmg x bg kwn.. tp ingt dah knl lama ja... depan kita mmg mulut manis kak... tp ramai org bgtaw blkg azie mcm2 dia kata.. ntah2 ngan dak laki 2 pun byk dia cita.. biasalah nak tunjuk dia baekk kan,,,

    BalasPadam