Khamis, 4 Julai 2013

Sebulan seminggu

Assalmualaikum...
Dah lama x update blog.. Skrg leh la update slalu kot...
Hehehehhee diam x diam dah sebulan lebih dia myepi.. Nak wat macam na 2 pilihan dia... Aku terima dengan redha... Sekarang aku kembali dengan keadaan seperti dulu.. Yang hilang akan bganti kan.. Semoga aku menemui pganti yang lbih baik dari dia.... So wat masa nie yg ganti dia hanyalah my new fon. N work... Huhuhuuuu

Selasa, 2 Julai 2013

Love this song

http://www.youtube.com/watch?v=o1NSq-Y4dLU&feature=youtube_gdata_player

Khamis, 18 April 2013

Oh Chentaku..

ini bukan cerita pasal kisah cinta aku.. tapi 1 band nie... baru nie band nie masuk VERSUS.. alah VERSUS pertandingan antara band kat TV9 2.. aku mmg ikut Versus nie dari yang 1 hingga sekarang.. so nak jadi cerita aku terjatuh cinta pada band nie.. band OH CHENTAKU.... jom tgk bawah nie..








Rabu, 10 April 2013

Dah Tampung Tapi Masih Berlubang..

ok sape2 baca tajuk kat atas mesti ingat ni mesti pasal gigi kan... ops.. ops sory ini bukan pasal gigi k... nie pasal jalan raya.....

isnin sampai khamis aku akn jalan kat 1 jalan nie... sejak dari isnin ari 2 aku terperasan yg kat sini ada 2 lubang.... dalam jugak lah.. kalau tlanggar mesti jatuhnya lah (bagi yang naik  motor lah kan)...

lalu ari selasa pun jalan 2 masih sama... aduhai bila lah jalan nie nak elok..... bahaya taw x.... dah lah sepanjang jalan kat stu mmg teruk lah.. berlopak2.. jalan pecah2.. nama jew jalan kat kawasan pekan tapi keadaan kalah jalan yang x dgunakan....
so nak dijadikan cerita ari nie aku lalul lagi (Rabu).. eh jalan 2 dah ditampung tapi sayangnya.. tampung pun macam x tampung.. nak tahu kenapa aku kata macam 2.... sebab masih berlubang... tampung wat syarat kata depa dah wat keja ja.... aduhai.... apasal lah jadi mcm nie.. nka wat 2 wat lah betu2.. xda lah angpa kena wat keja yg sama berulang kali.... ..

jalan tu bukan rosak balik tapi depa p tampung ckit bagi x dalam sangat lubang 2...

so yang aku nak cakap kat sini depa tu wat keja sia2 dan macam nak untung ja.... dah alang2 tampung 2 tampung la betul2... nie esok2 berlubang lagi terukkkk.. aku cakap sebab aku dah nak terlanggar lubang 2.. law x makan tar lah aku kan.... nasib nie baik taw... sekian ...

p/s: jalan nie sekitar KULIM, Kedah...

Selasa, 2 April 2013

Air Malta

AIR MALTA... seumur hidup aku nak masuk 25 tahun nie.. aku x pernah aku dengar atau lihat pasal benda nie.. so bila td ada org sebut kat aku. aku pun mula la search.. so nie lah rupanya AIR MALTA.. tp hati2 Air nie Ada yang Halal n Tidak Halal rasanya...


Dari Kelantan Ke kedah

saje jew aku nak share hadiah dari someone kepada aku... kenapa dari kelantan ke kedah.. sebab sekarang dia ada kat kelantan dan aku kat kedah.. tetapi dia asal Penang aku asal Perak.. hehhehe..
punya lah bdebar aku tunggu apa yang dia nak pos.. dia nie mmg saje kan nak rahsia2.. walaupun benda 2 x mahal.. tp aku amat hargai sebab keikhlasan dia beri kat aku dan sebab dia yang hadiahkan... Hadiah 2 Tanda P'sahabatan kami berdua... Semoga b'jalan lancar dengan apa yang kami inginkan.. Amin...













Aiskrim Oh Aiskrim home made..

Panas2 nie tringin nak wat aiskrim... dah lama x wat... huhuhuu.. Resepi nie aku dapat dari officemate aku... resepi yang simple n senang untuk dibuat..jom kita wat sama-sama...

bahan - bahannya..

Telur        -  1 biji (ambik putih sahaja)

Gula         -  3 sudu mkn (kurang lebih baik)

Ovelet     -  1 sudu

susu cair   -  1 Tin

Perisa      -  apa sahaja yang anda suka. cth: jagung, keladi, milo, vanila..

Hiasan     - cth : chip


Cara-cara untuk membuatnya..

1.  Kisarkan dulu Telur putih dan Gula sehingga sebati.... 

2.  Masukkan Ovelet kisar sampai kembang..

3.  Masukkan susu cair kisar sampai rata...

4.  masukkan pewarna yang anda suka kisar sikit... dan Siap.... senang kan