Rabu, 10 April 2013

Dah Tampung Tapi Masih Berlubang..

ok sape2 baca tajuk kat atas mesti ingat ni mesti pasal gigi kan... ops.. ops sory ini bukan pasal gigi k... nie pasal jalan raya.....

isnin sampai khamis aku akn jalan kat 1 jalan nie... sejak dari isnin ari 2 aku terperasan yg kat sini ada 2 lubang.... dalam jugak lah.. kalau tlanggar mesti jatuhnya lah (bagi yang naik  motor lah kan)...

lalu ari selasa pun jalan 2 masih sama... aduhai bila lah jalan nie nak elok..... bahaya taw x.... dah lah sepanjang jalan kat stu mmg teruk lah.. berlopak2.. jalan pecah2.. nama jew jalan kat kawasan pekan tapi keadaan kalah jalan yang x dgunakan....
so nak dijadikan cerita ari nie aku lalul lagi (Rabu).. eh jalan 2 dah ditampung tapi sayangnya.. tampung pun macam x tampung.. nak tahu kenapa aku kata macam 2.... sebab masih berlubang... tampung wat syarat kata depa dah wat keja ja.... aduhai.... apasal lah jadi mcm nie.. nka wat 2 wat lah betu2.. xda lah angpa kena wat keja yg sama berulang kali.... ..

jalan tu bukan rosak balik tapi depa p tampung ckit bagi x dalam sangat lubang 2...

so yang aku nak cakap kat sini depa tu wat keja sia2 dan macam nak untung ja.... dah alang2 tampung 2 tampung la betul2... nie esok2 berlubang lagi terukkkk.. aku cakap sebab aku dah nak terlanggar lubang 2.. law x makan tar lah aku kan.... nasib nie baik taw... sekian ...

p/s: jalan nie sekitar KULIM, Kedah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan